شبهاتی پیرامون ولایت فقیه

چند شبهه

1.ولایت فقیه دیکتاتوری است

پاسخ: رجوع ما به ولی فقیه رجوع به شخص نیست بلکه رجوع به کسی است که می خواهد اجرای احکام کند.در واقع اینجا احکام اسلام است که موضوعیت دارد.و اگر ولی فقیه احکام اسلام را اجرا نکند از عدالت ساقط است.

پس ولایت فقیه دیکتاتوری نیست مگر اینکه سوال کننده قائل به دیکتاتور بودن خدا و دین باشد!

2.ولایت محجوریت است(محجوریت بر صغیر و سفیه)و مردم ایران مردمی رشیدند پس ولایت معنا ندارد

پاسخ:دو نوع ولات داریم.یکی ولایت فقهی مثل ولایت بر یتیم و یکی ولایت کلامی.و ولایت فقیه از نوع ولایت کلامی است پس این حرف باطل است.توضیح اینکه خداوند میفرماید""الله ولی الذین ءامنو..."آیا مومنین محجورند؟یا"فالله هو الولی"خدا ولی همه است حتی پیامبر.آیا پیامبر محجور است؟یا "النبی اولی بالمومنین من انفسهم". و ولایت فقیه هم از این سنخ است. در ضمن تبعیت حکم ولی فقیه بر خودش هم لازم است.

3.مردم در انتخاب رهبری باید دخالت داشته باشند

پاسخ: اولا که اصلا لازمه ی تشکیل و حفظ حکومت اسلامی حضور مردم است و در صورت عدم حضور مردم تحقق این امر اصلا محال است. ثانیا مردم در انتخاب رهبر بصورت غیر مستقیم هم دخالت دارند با انتخاب مجلس خبرگان.و اینکه مردم نمیتوانند تشخیص مجتهد بودن ولی یفقیه را بدهند از این جهت این وظیفه بعهده ی خبرگانی که مجتهدند گذاشته شده مثل اینکه بگویند چرا انتخاب رئیس بیمارستان بر عهده ی پزشکان است و مردم در آن دخیل نیستند! و نیز اینکه رابطه ی بین مردم و رهبری بر اساس محبت است که اگر این محبت نباشد عملا چیزی از حکومت باقی نیست که بحثی مفصل دارد

4.رهبر را خبرگان و خبرگان را شوارای نگهبان و شورای نگهبان را رهبری انتخاب میکنند!دوری برای دیکتاتوری!؟

پاسخ:شورای نگهبان فقط تایید صلاحیت میکنند و تایید صلاحیت به معنای انتخاب نیست پس این دور فرضی باطل است! مثل این است که بگویی شورای نگهبان میر حسین را تایید کرد پس رئیس جمهور شد!!!

5.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است چرا ایران به فکر سوریه و فلسطین و ... هست در حالی که خودمون مشکلات داریم. در ضمن مسلمونهای چچن و میانمار رو چرا کمک نمی کنید

اول اینکه این مثل در این مورد بیجا به کار رفته. بی شک همه میدانند که ما با اسرائیل دشمنیم.و با کمک به اینها بجای دفاع در مرزهای خود در مرزهای دیگران میجنگیم.در ضمن یکی از اهداف حکومت اسلامی مبارزه با ظلم و همت بر امور دیگر مسلمین است.و اسرائیل ظالمترین حکومتها در دنیاست.

6.چرا جمهوری اسلامی به مسلمانهای میانمارو چچن کمک نکرد؟

جمهوری اسلامی با توجه به ظرفیتهایش برای ظلم ستیزی اولویت بندی میکند و به دلایلی که گفته شد اولویت با کشوری مثل فلسطین است.بالاخره حکومت اسلامی هم توانایی هایی دارد و دشمنان بسیار

7.بعضی علمای اسلام مخالف ولایت فقیه بوده اند

درست است.من دلایل آنها را خواندم ولی مبرهن نبود.اگر کسی هرچند از علما و ... دلیلی بر رد برهانهای محکم ما دارد بسم الله قل هاتو برهانکم...

8.حدیثی داریم که هرگونه حکومت را در زمان قبل از حکومت امام زمان باطل می شمارد

پاسخ: این حدیث چون با مبنای عقلی ما نمیخواند هرچند موثق هم باشد به دیوار زده میشود(حدیثی که با عقل بیّن و دینی مطابق نباشد مورد قبول نیست)



9.حکومت اسلامی که اینهمه فساد در آن باشد مورد قبول نیست.بخاطر همین رهبر عادل نیست.

پاسخ:با این استدلال حکومت پیامبر و امام علی هم مورد قبول نیست چرا که هیچکدام بری از فساد نبوده.در جنگ جمل 13 هزار از اصحاب جمل و 5هزار از اصحاب امیرالمومنین کشته شدند.این فساد نبود؟مسئول بیت المال امام به همراه پولهایی از بیت المال مسلمین به سمت معاویه فرار میکند این فساد نبوده؟و آیا با وجود اینهمه فساد امام علی عادل نبوده؟

انواع فسادها و بی عدالتی ها و اختلاس های موجود دلایل زیادی دارد از جمله:

_در زمان امام علی معاویه مشکلاتی بوجود میاورد تا حکومت امام نابود شود و ناکارآمدی حکومت اسلامی ثابت شود.در زمانه ی ما هم همینطور است.تحریمها نمونه ای از این حرکت است.بودجه های میلیون دلاری امریکا که هر ساله علنا تصویب میشود برای مبارزه با ایران هست.دیگر چقدر پنهانی هست نمیدانیم.یا مثالی دیگر جنگ 8 ساله بود. شهید آوینی میفرمود:اگر کسی پنداشته است که میتوان سخن از حق گفت و مردم جهان را علیه حاکمت جهانی کفر شوراند و سیر تاریخ را تغییر داد و در عین حال در آرامشی کامل از مکر شیطان و اذنابش در امان بود سخت در اشتباه است

_فسادهای دیگر بخاطر دنیا گرا شدن بسیاری مسئولین است.قوه ی قضائیه در تمام این سالها کوتاهی هایی نابخشودنی کرده.دولت های قبلی و مجلس هم چنان دعوی بر مبارزه با مفاسد نداشتند.وگرنه رهبری در سال 82 پیامی 8 ماده ای به سران قوا فرستاد. و در سخنرانی های خود دائم این را پیگیری کرد.یک تنه نمی توان بر بسیاری مسائل چیره شد.اگر به دستورهای رهبر به طور کامل عمل می شد وضع قطعا اینگونه نبود. مفاسد اقتصادی چنان قوی شده اند که حتی وقتی دولت نهم و دهم به مبارزه با آنها رفت تا حدودی زمین گیر شد.و این قدرت یافتن بیش از حد اینها بخاطر سیاستهای سرمایه داری و غربی است که در دولت آقای هاشمی ترویج شد.

_تمام ساختارهای موجود غربی است و از تفکر غربی نشات گرفته. برای مثال بانک حاصل نگاه ربوی یهودیت است.عدالت در این ساختارها گاهی محال است.باید آرام آرام ساختارهایی با نگاه اسلامی پدید آید.

10.مردم در زمان شاه دیندارتر بودند و الان بی دینی بیشتر شده.مسجدها پر از آدم بود ولی امروزه اینطور نیست

نماز و دینی که در جهت حفظ طاغوت باشد و نه برای ولایت الله به اندازه ی آب بینی بزی ارزش ندارد!

در ضمن اگر میبینی الان در ظاهر مردم کمتر دیندارترند دلیل دیگری دارد و آن نفوذ تکنولوژی غربی است.که این تکنولوژی فرهنگ غلط خود را به همراه دارد.نمیبینید هرجا تکنولوژی غربی رفته فساد خودش هم با خودش برده؟و اصلا کجای دنیا مردمی هست که تکنولوژی داشته باشند و فرهنگ غربی نه؟با ورود تکنولوژی به کشور ما فرهنگ غربی ورود پیدا کرد.

11.برخی طرفداران ولایت فقیه می گویند شخص رهبر معصوم است یا می گویند عنایات خاص به او می شود

پاسخ:بزرگی میگفت اگر میخاهید به کسی لطمه بزنید فقط کافی است از او بد دفاع کنید!.اینها قولهای افراطی است که برهانی بر آنها اقامه نشده.



12.آقای خامنه ای مرجع تقلید نبود که رهبر شد

پاسخ:شرط ولی فقیه مجتهد بودن است نه مرجع تقلید بودن

13.آقای خامنه ای مجتهد هم نبوده!

پاسخ:در موقع تصدی رهبری ایشان، مراجع تقلید با نامه هایی ایشان را تایید نمودند و بیعت کردند.از جمله ی آن مراجه آیت الله بهجت، منتظری و صانعی است.با این پرسش عدالت تمام مراجع زیر سوال می رود.و اگر کسی قائل به این بود با او بحثی نیست!http://www.bultannews.com/fa/news/123093/بررسی-شبهاتی-پیرامون-ولایت-فقیه